ældrepleje

af Tina Petersen

folketingskandidat for DF, Mølmarksvej 66, Svendborg

Under denne valgkamp vil der igen være mange, som har travlt med at fortælle og ikke mindst love, at netop de kan ændre vores velfærd og deriblandt vores plejen af vores ældre markant.

Som folketingskandidat ønsker jeg ikke at bidrage til denne debat med at love mere tid til hygge og snak, ej heller love flere penge, selv om vi i Dansk Folkeparti gang på gang har bidraget til både bedre velfærd og bedre pleje af vores ældre og ikke at forglemme vores berømte ældrecheck.

Jeg er ganske enkelt ikke overbevist om, at vi i fremtidens Danmark kan finde de økonomiske ressourcer til den stigende opgave, så sagt med andre ord skal vi først sikre, at vi fastholder den standard, vi har i dag, hvor ældre dog får en god og rimelig behandling, som ikke skal forringes.

Hvorfor køre debatten i det hele taget på velfærd - pleje og omsorg for vores ældre?

Svaret er enkelt, vores måde at leve på i dag som familie har ændret sig betydeligt. I dag anses det for at være en offentlig opgave at servicere.

Det er det naturligvis også lige så naturligt, som en ungdomsuddannelse er det, men inden for ældreområdet skal der være bedre tid til omsorg, og jeg tror på, at der i fremtiden vil være mere støtte, bedre forhold for plejepersonalet, som skal sikre, at der bliver mere tid til de nødvendige ting.

For ganske få midler kan man sikre opretholdelsen af f.eks. gode og trygge rammer for vores ældre, bl.a. ved at forbedre plejernes hverdag. Den indsats er ganske enkelt økonomisk uvurderlig.

Mit håb,, og det jeg forsat vil arbejde for, hvis jeg bliver genvalgt, vil være, at Dansk Folkeparti forsat skal være frontløberen for ældre, syge og handicappede.