Vi er hverken bøller eller ballademagere

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

højbjergbanen

Det gør ondt langt ind i sjælen hver gang, debatten omkring Højbjergbanen raser, især fordi det altid er de forkerte informationer, der gjalder højest. Det ville være befriende, hvis de faktiske forhold kom frem.

Banen ligger på et område ejet af Fyns Motor Sport, der er ikke almindelig offentlig adgang til området, der er derfor heller ikke tale om, at et stykke værdifuldt natur bliver nedlagt. Der er tale om, at klubbens medlemmer gerne vil bruge den jord, de har ejet i mange år.

Fyens Motor Sport er en meget kompetent og seriøs klub, hvis medlemmer i mange år har kæmpet hårdt for, at sporten skal være så miljøbevidst som overhovedet muligt, og at alle gældende regler bliver overholdt.

Der skal ikke køres fra kl. 9 til 18 alle lørdage året rundt. Det drejer sig om to-tre timers træning for ca. 10 kørere ad gangen, og det vel at mærke først, når alle miljømæssige krav er opfyldt. Den kørsel, der p.t. er på banen op til fem gange om året, drejer sig om motorløb. Til disse kan der være helt op til 40 kørere på banen ad gangen, så en sammenligning med almindelig træning vil være helt forkert.

Da motocross er en stor og vigtig del af mit og min families liv, så ser jeg selvfølgelig på sporten med positive øjne og står uforstående over for, at andre ikke vil give det en chance. Det er ikke kun i området omkring Højbjerg, at der er problemer. Det er over hele landet, at der er nogle få, der meget højlydt bekæmper noget, som de egentlig ikke ved, hvad er.

Bare de dog ville komme til en træning eller et løb og se, hvad det drejer sig om, se at det er helt almindelige mennesker, der kommer og hygger sig med deres børn, venner og bekendte, spiser deres madpakker og drikker deres kaffe, kører på deres crosser og har nogle dejlige timer.

Vi er hverken bøller eller ballademagere, vi er en stadig voksende gruppe af mennesker, der gerne vil have lov til, under ordnede forhold, at dyrke vores sport.

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce