Vi er er trætte af støjende englesk-sproget musik

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

DR P4: Syng dansk med DR. Det slogan har jeg hørt på P4 i anledning af Sangens År, men efter pigekoret og Andreas P. Nielsen er stoppet, er der nu ikke meget at synge med på.

Vi er rigtig mange, der er træt af det støjende engelsksprogede musik på P4, det hører mere til på P3 og andre ungdomskanaler. De unge lytter da aldrig til P4.

Det er vist nærmest forbudt at spille vores gode danske komponister, forfattere og sangere fra den tid, jeg kan huske.

Selv Birthe Kjær måtte indspille julemusik på engelsk for at blive spillet på P4.

Det er jo ikke fordi, vi skal høre dansktop hele dagen, men hvad med at spille noget folkeligt dansk, norsk, svensk og tysk musik, som vi aldrig hører.

Selvom P4 har lytterrekord på 3.029.000 er det jo ikke sikkert, man nyder musikken.

Nu er jeg spændt på, om DR vil fejre Birthe Kjærs 40 års jubilæum, eller det foregår i stilhed ligesom Gitte Hænnings sidste år og de øvrige danske sangere, der bliver glemt.

Heldigvis kan man jo lytte til den lokale radio fra Ringe, som spiller musik for øre og sjæl. Tak til dem, og Jørgen de Mylius, Bisgaard og Leif Vivelsted, som jeg gerne lytter til.

Jeg mener, Danmarks Radio bør oprette en kanal 60+. Det kan vel ikke passe, man bare skal slukke for radioen.

Sonja Hansen, Skovgyden 51, Nyborg

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce