Venstre profilerer sig på tragisk situation

Mette Schlüter

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

vi husker Darfur: Ikke et øje var tørt, da statsministerfrue Anne-Mette Rasmussen den 15/1 på sit eget pressemøde på Christiansborg stod frem som protek-tor for sagen: "Vi husker Darfur".

Initiativet var taget af Venstres næstformand Inger Støjberg og går ud på, at 20 markante Venstrekvinder som ambassadører skal afholde forskellige arrangementer og derigennem samle pengeind til ofrene i Darfur.

På pressemødet blev det videre bekendtgjort, at der allerede næste dag ville være adgang til en hjemmeside, hvor man kunne læse om sagen, støtte den og videresende den til venner og bekendte for at udbrede kendskabet til den gode sag.

Det er med stor undren, jeg erfarer, at siden stadig ikke er tilgængelig onsdag 17/1. Jeg må sige, at de gæve Venstrekvinder hurtigt har glemt de stakkels ofre i Darfur.

Hvor dum regner Anders Fogh Rasmussen og hans spindoktor egentlig den danske befolkning for at være. Man skal da være ualmindelig naiv eller inkarneret Venstre-tilhænger for ikke at kunne gennemskue, at lanceringen af den søde statsministerfrue er ren og skær politisk spin. Vi skal hjemme i stuerne sidde med et billede på vores nethinde af Anders, der sidder i pejsens skær og lytter opmærksomt til sin Anne-Mettes bløde værdier og derigennem går ud og bliver en statsminister, der favner hele den vide verden med dens mange problemer med tolerance og forståelse.

Godt forsøgt, Anders Fogh Rasmussen, men vi er mange, der ikke hopper på den.

Jeg er forarget over, at Venstre vil udnytte en så tragisk situation til at profilere sig selv. Hvis intentionerne var så dybe og reelle, hvorfor bruger alle disse markante Venstrekvinder så ikke bare deres magt til at påvirke regeringen til at give flere penge til de lande, som måtte have brug for det, heriblandt Darfur?

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce