Velstand. Momsen skal ned

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Debat. 

Velstand: Hvorfor al den diskussion om skattenedsættelse? Har vi så mange penge i kassen, at borgerne kan lettes lidt i trykket, var det nok en ide at give alle lidt fordel af velstanden. Min opfordring er derfor: Reducér momsen på fødevarer. Argumentet om, at differentieret moms ikke er muligt, giver jeg ikke meget for. Det kan da udmærket praktiseres i vores naboland mod syd.

En reduktion af momsen på fødevarer kommer alle til gode. Og alle landets borgere har jo gennem momsen bidraget til den bugnende statskasse.

En momsnedsættelse vil også begrænse grænsehandelen. Grænsehandel er meget andet end øl og vand. Indkøb af fødevarer i Tyskland fylder en ikke uvæsentlig del af det samlede indkøb. Fødevarerne i Tyskland er ikke ringere end danske. Måske endda tværtimod.

En mindre moms på fødevarer vil måske også begrænse vores feriegæsters interesse i at fylde bilen op hjemmefra, når de kommer på ferie i det danske sommerhus.

Håber vore folkevalgte vil indse, at alle i landet har ret til at få lidt af det retur, som de faktisk har betalt for meget.

I øvrigt er jeg ret bekymret for, om vi har valgt de rigtige til at varetage landets interesser, når man erfarer, hvordan vi bliver taget ved røven af smarte forbrydere.

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce