Af: Jimmy Steen Eriksen, kommunal- og regionsvalgkandidat, Liberal Alliance, Solbakken 27, Aarup

Unuancerede tests: Som Liberal Alliance-kandidat modtager jeg en del spørgeskemaer og test, som jeg meget gerne udfylder med uddybende kommentarer, så vælgerne kan få nuancer.

Men der er dog enkelte tests, der er knapt så nuancerede, bl.a en fra dansk vegetarforening, hvor der ikke levnes plads til, at jeg faktisk mener, at vegansk protein er vejen frem for at kunne brødføde hele verden, en del af min erhvervsmæssige dagligdag. Men når jeg mener, at der bør være op til den enkelte institution at tilbyde dette og ikke trækkes ned over dem som politisk beslutning, fremstår det som om, jeg er imod vegetarisk kost.

Men den test, der nok er mest unuanceret, er Lærlingeløftet; udvikling af arbejdspladser og virksomheder, så der kommer flere lærlinge, er en mærkesag for mig. Men når jeg svarer JA, JA og NEJ til det sidste om, hvorvidt leverandører skal tvinges til uddannelsesklausuler, dvs man ekskluderer nogle virksomheder, så bliver overskriften: "Jimmy Steen Eriksen støtter ikke lærlingeløftet" - helt uden de nuancer, der er i alle spørgsmål.  

Så forstår jeg godt, at en del kandidater undlader at udfylde denne propagandatest fra 3F.

Kære vælgere , der er flere nuancer, end det ofte fremgår.