Ulykkelig forside

Ulykkelig forside

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

prioritering

På forsiden af avisen fredag den 11. juli er der to ulykkelige sager beskrevet: Først og størst en sag om manglende pasning af svinebesætninger. Samt en sag om en ung kvindes død, fordi tre læger fejlede, med uoprettelig konsekvens for en 39-årig kvinde og hendes børn og mand.

Jeg finder det særdeles tankevækkende, at der i dagens Danmark prioriteres sådan mellem de to sager. Sagen om svineproducenten fortælles med navn på den berørte landmand, som endnu ikke er dømt for noget i sagen.

Der er ingen tvivl om, at besætningsejeren har ansvaret i denne forfærdelige sag, men hvad der reelt er sket, ved vi ikke. Politiet er ved at undersøge årsagerne til misrøgten.

Men den nutidige danske dømmende magt, (medierne), har talt:" Landmanden er skurken", hængt ud med navn på forsiden. I andre sager er "skurken" anonym, indtil dommen er afsagt, bare ikke en svineproducent. Hvad der konkret er sket, får vi aldrig at vide, manden er jo "dømt".

I den anden sag om den unge kvinde, der døde, fordi tre læger overså symptomer på en blodprop, er der ingen navne på de tre læger.

For mig at se er de tre lægers svigt særdeles alvorligt. Lægerne tilser patienter hver dag, hvilke fejl mon de gør? Er det mon min læge, og hvem dør af deres fejl?

Hvorfor skal de tre lægers navne ikke frem? Er deres "dom" ikke lige så indlysende som landmandens?

Landmanden skal i gabestokken, men tre livsfarlige læger skal ikke!

Eller er sultede grise mere alvorligt end en ung kvinde, hustru og mors død?

Ulykkelig forside

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce