Uforståelig dansk reaktion

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Ahmed Bozo, Bredagerløkken 213, Odense SV

DEMOKRATI: De forfærdelige terrorhandlinger i USA har rejst mange spørgsmål, også i forhold til de demokratiske værdier og menneskerettigheder i Vesten og især i dansk demokrati. Vi, som kommer fra Mellemøsten, ved godt, hvorfor USA har reageret hurtigt og udpeget den islamiske verden og bin Laden som ansvarlige for terrorismen og som første fjende i angrebet. Det ved vi, fordi vi har erfaring fra Golfkrigen og Saddam Hussein i Irak, og fordi USA ikke reagerer og udpeger nogen eller noget uden en plan eller hensigt. USA vil have området kun for sig selv både økonomisk og politisk.

EU's og især Danmarks hurtige reaktion på situationen har undret mig. Jeg kan ikke forstå, hvorfor den danske reaktion har været så fordomsfuld over den islamiske verden. Vi har alle fornægtet den forfærdelige terrorhandling i USA og fornægter også alle mulige terrorhandlinger på civile, lige meget hvorfra.

Det var dette, jeg forventede fra et land som Danmark, som har bygget et samfund efter de demokratiske værdier og menneskerettigheder.

Jeg har forventet og ønsket en lidt mere forsigtig dansk reaktion, fordi vores forventninger og stoltheden over det danske demokrati var så store. Vi er stolte af Danmark, og det skal vi være ved at stole på Danmark og grundloven. Jeg håber, at vores politikere ikke glemmer, hvad de kæmper for, fordi deres kamp er en kamp for demokratiske værdier og for retfærdigheden over hele verden. Ahmed Bozo er formand for Flygtninge- og Indvandrerrådet i Odense og byrådskandidat (R).

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce