Uforståelig bredside

Uforståelig bredside

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Af Karen Nøhramtsborgmester (R), Egevej 28, Glamsbjerg

SYGEHUSSALG: Under overskriften "Hvorfor så arrogant" leverer formanden for Arbejdsgruppen vedrørende Bogense Sygehus, Jørgen Møller (JM), Bogense, 6/11 en helt uforståelig bredside mod det fynske amtsråd.

Jeg har med glæde fulgt de initiativer, man lokalt har taget i Bogense for at få placeret nye aktiviteter i sygehusbygningerne, når sygehuset lukker 1. juli 2002. Fyns Amt har løbende, og senest på et møde midt i oktober, holdt arbejdsgruppen orienteret om forberedelserne af salget og om de regler, som amtet som offentlig myndighed skal følge i sådan en sag. Arbejdsgruppen har i disse sammenhænge bestemt ikke haft hastværk.

Derfor står jeg helt uforstående over for såvel indhold som tonen i JM'sindlæg.

Lad mig slå fast:

- Amtsrådet er efter loven forpligtet til at sælge fast ejendom ved offentligt udbud. Eneste undtagelse er, når en anden offentlig myndighed står som køber - og det er jo ikke tilfældet her.

- Amtsrådet er forpligtet til at handle økonomisk ansvarligt og skal derfor naturligvis arbejde for at få den bedst mulige pris for sygehuset, når det sælges

- Amtsrådet er naturligvis indstillet på, at amtslige aktiviteter i området som for eksempel lægevagten placeres i sygehusbygningerne, hvis det er praktisk muligt

Amtsrådet traf sin beslutning vedrørende udbud af sygehuset i august, og siden er der arbejdet med at få lavet et professionelt udbudsmateriale. Som JM er orienteret om, har der skullet udredes en række spørgsmål af teknisk karakter. Disse ting er nu på plads, så sygehuset bliver annonceret til salg inden for de nærmeste dage.

JM er stærkt utilfreds med, at der ikke har været drøftelser på politisk niveau. Som det ses af ovenstående, har der ikke været noget grundlag for en politiske drøftelse endnu -- en sådan drøftelse giver jo først mening, når der ligger et realistisk tilbud på bordet.

Jeg kan kun opfordre JM til at læse annoncen på søndag og hurtigt komme med et fornuftigt tilbud på sygehuset i stedet for urimelige og uforståelige insinuationer om, hvad vi måtte mene og tænke. Så skal Fyns Amtsråd hurtigt og konstruktivt tage stilling til tilbuddet.

Uforståelig bredside

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce