Uffe Clausen har ret

Erik Dagø

Uffe Clausen har ret

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

HASTIGHEDER: I trafikdebatten mellem Masoum Moradi fra SF og Uffe Clausen er det svært at tage Masoum Moradi's højtidelig al den stund, at han er kommet til Danmark fra Iran, mens Uffe Clausen har arbejdet med trafik og færdsel i sin tid i politiet.

Masoum Moradi ved således ikke, at der for ca. 35 år siden blev dræbt 12-1500 mennesker hvert år, så derfor synes Uffe Clausen, at vi er nået langt, mens Masoum Moradi vil have indført DDR-Trabitilstande.

Noget interessant er, at Uffe Clausen nævner "visse indvandrerkredse" som årsag til megen sorg og ulykke ved anormal trafikmoral og deraf uhyggelige uheld.

Det, jeg nu fortæller, bryder man sig ikke om i Justitsministeriet, men sagen er, at da Tsunamien af fremmede skyllede ind over Danmark i 60-70'erne, blev landets motorkontorer bestormet af fremmede, som trak en las af papir med ulæselig, måske arabisk skrift, op af lommen og påstod, at det var et gyldigt kørekort, og at det skulle ombyttes til et dansk. Motorkontorerne nægtede, men fik så ordre fra Justisministeriet om at udlevere kørekort.

Alle i systemet var lamslåede inklusive mig selv, der som trafikekspert havde arbejdet med trafik og ulykker siden 1956 og nu var køreprøvesagkyndig. Vi protesterede, og det affødte de nye køreprøver med forevisning af billeder til teoriprøven.

Sammen med motorkontorfolk foretog jeg en rundringning til landets motorkontorer og konstaterede herved, at der var udleveret ca. 20.000 kørekort til personer, hvoraf de fleste aldrig havde gennemført en køreuddannelse eller bestået en prøve og i øvrigt kom fra lande uden trafikkultur.

Så Uffe Clausen, du har ret i dine antagelser.

Uffe Clausen har ret

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce