Uffe Clausen: - Nu må Hilmersson i arbejdstøjet

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Uffe Clausen, Hjortevej 8, Korup
Billede
Debat. 

Bjarne Hilmersson retter i et læserbrev 5. januar voldsom kritik af ældreminister Thyra Frank for at ville have sat gang i plejehjemskøkkenerne via en pulje på 425 millioner kroner, som kommunerne kunne søge penge fra til igangsættelse af projektet.

Odense fik efter ansøgning ca. 26 millioner kroner, som man brugte til øget kølekapacitet i Byens Køkkens biler og hæve- sænkeborde. Hallo, åbnede det flere køkkener? Ja, man har forsøgsvis åbnet to køkkener, men ikke for de penge.

Det burde for Bjarne Hilmersson som medlem af det nye ældreråd være klart, at ansvaret for genåbning af plejehjemskøkkener ikke er et regeringsanliggende, men er et kommunalt ansvar i forhold til de ældre. Og det er kommunen, der i årevis har skåret ned på ældreområdet og indført ordningen med Byens Køkken, som i forhold til mad på plejehjemmene er en forkert ordning. Det er alle vist efterhånden enige om.

4. februar skrev jeg et længere brev til den nye rådmand om mit syn på sagen. Bjarne Hilmersson har modtaget kopi af brevet.

Ældrerådet har ikke meldt sig på banen med sit syn på sagen. Der har været larmende tavshed i årevis.

Det er ikke nok, Bjarne Hilmersson ustandselig rent ud sagt kæfter op. Du må i arbejdstøjet og få sat gang i det ældreråd.

Jeg kan ikke se, at Thyra Frank, som du ikke kan lide, har gjort noget forkert.

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce