Ubehjælpsomhedens land

Søren Dreier terapeut - Veflinge

Ubehjælpsomhedens land

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Det ser ud til, at ubehjælpsomhed er kommet i høj kurs.

For et stykke tid siden var samtlige sendeflader på tv plastret til med boligprogrammer. Budskabet var: du kan kun være tryg ét sted, og det er i dit hjem. Spooky.

Nu er budskabet: "Vær du bare en lallende fimsekylling uden den mindste grad af selvforvaltning - vi har eksperter til den slags."

Pas på at du ikke køber den tankegang, da man langsomt er ved at reducere dig og dit liv til ingenting - således at tv / eksperterne / politikerne kan overtage det for dig. Du skal sådan set bare forbruge, så de kan opretholde illusionen om et "overskudssamfund".

Det har altid undret mig at folk siger: "Vi har lige købt hus." - "Nåe, sådan kontant." - "Nej, nej vi lånte en million af kreditforeningen." - "Nåe, jamen så er det jo ikke dit hus, det er kreditforeningens. I det øjeblik, du ikke kan betale dine terminer, så skal du se løjer, så er du ude af "dit" hus!"

En illusion - 90 procent af danskere bor sådan set til leje.

Bilen, som du også lånte til, er heller ikke din. Den låner du bare. Okay?

Man mener åbenbart, at mangel på viljestyrke er underholdning og ikke et handicap. Mangel på viljestyrke og selvforvaltning er et grusomt handicap, da den fri vilje går fløjten, og det passer åbenbart vore medier ganske godt.

Jeg mener, hvis du er for slap til at rydde op - så kommer de og fikser det.

Hvis du har rod i økonomien - så fikser de det.

Hvis du ikke kan finde ud af ungerne - no problem - den fikser de.

Hvis du ikke har ryddet op i 100 år - den ordner de.

Hvis du ikke kan finde den rigtige partner - vupti, den ordner de.

Vægtproblemer - fino - du får en masse opmærksomhed på din fedme.

Alle nogle beslutninger, man fint selv kunne tage. Hvis man vidste, man havde en vilje til det. Men det ved man ikke, åbenbart. Man tager nemlig ikke udgangspunkt i folks egne ressourcer - nope: man fortæller dem, hvad de skal gøre. Og dermed tilsidesætter man folks egen vilje. Jeg fortæller dig lige: Du har den! - men hvis du køber det bullshit, så tager de den fra dig.

Skønt for dem, der sidder på magten over den kollektive bevidsthed: tv.

De kendte, som avler flere kendte i det 2,5 liters terrarium, vi kalder Danmark, og politikere, der gerne vil lave landet om til kontrolstat - så længe du går sovende rundt, kan de fint komme af sted med den slags - de siger bare: "Det er for din egen tryg- heds skyld." Svar dem: "Det er jer, der skaber min utryghed."

Man skal ikke lige have alt for meget i klemme, når den står på kropumulige unger, 30-årige lån, udsigten til en bil, der er nummeret min- dre end naboens, og så vide-re.

Velkommen til Zombiland.

Susanne Utzon på TV 2 Nyhederne siger, at "aldrig har danskerne været lykkeligere". Visse vasse. Og Per Fløng minder dig på at tage varme sokker på, hvis du skal ud i kulden. Alle de barnepiger. Alle de utryghedsskabende politikere. Alle de modsatrettede budskaber. Man er ved at lave et attentat på dit liv. Hold øje med dem.

Søren Dreier, Elvedgårdsvej 5, Søndersø.

Ubehjælpsomhedens land

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce