Trusler skræmmer de dygtige væk. Jeg letter på hatten for dem, der tør

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Debat. 

Trusler: Det er så groft, når vore folkevalgte trues på livet, og senest vore ministre med navn og adresse på en liste til forbryderne i disse dage.

Vore mest velhavende i Danmark beskytter sig på forskellige måder, og heldigvis er det sjældent, de bliver udsat for fysisk last.

For år tilbage skrev jeg i en landsdækkende avis om nazister i Danmark, og få dage efter fik jeg dødstrusler fra Langeland. Trusler, jeg naturligvis politianmeldte.

I tidens løb har jeg haft over 100 indlæg i den lokale avis, og ingen af mine indlæg har handlet om overgreb eller negativ omtale af enkeltpersoner, og jeg har flere end få gange givet udtryk for min mening til avisen, når den optager indlæg med negativ omtale af politikere. Især når også tidligere ministre, der har tabt taburetten, kommer med kritik om enkeltpersoner. Det gør både borgerlige og røde ministre. Og avisen giver gerne plads på avisens bedste sider.

Politik er folket, og dem, vi vælger, fremkommer med vore synspunkter, og det kan i min optik aldrig være den enkelte politiker, der er ansvarlig, men mere os vælgere, der har valgt politisk side. Derfor er det vigtigt, at medierne fravælger personligt hetz. Men gerne anmelder politikerens fejl og mangler.

En af mine venner (oberst) fik ved sin pension 12 flasker vin fra kongehuset, og sjældent havde han smagt så fornem og god vin. Ekstrabladet kaldte HKH Prinsens vin for rævepis.

Samme avis har haft "millioner" af kritiske og urigtige beretninger om nuværende "blå" statsminister og nederdrægtige artikler om vor tidligere "røde" statsminister. Medier, især tv, fulgte hurtigt trop med "analyser". Ofte meget negative og langt ude i hampen.

Et faktum er, at meget, meget dygtige medborgere ikke ønsker at blande sig i politik, eller lade sig vælge i kommuner og folketinget. Trist for folkestyret, trist for Danmark.

Dem vi har nu, letter jeg gerne min hat for. Uanset deres politik.

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce