Topchef med fingeren på den politiske puls

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

ny alliance

af mette blix

Dyrehavevej 12, Nyborg

I kølvandet på Ny Alliances deroute er der mange, der har forsøgt at gøre sig kloge på, hvorfor det kunne gå så galt med et projekt, som i bund og grund stadigvæk nyder stor opbakning hos mange af de vælgere, der hverken føler sig hjemmehørende på "rød eller blå stue" , men som ønsker, et folkestyre, der afspejler det folketing, vælgerne har sammensat.

Altså ikke et folkestyre, hvor Pia Kjærsgaard og co. sidder ved roret og har vetoret.

Lad mig med det samme sige, at jeg med min overskrift ikke tænker på erhvervsmanden Asger Aamund (også kaldet Asger Aabenmund). Han burde i den aktuelle situation vise, at han har en smule situationsfornemmelse og holde sin mund.

Jeg tænker på erhvervsmanden og topchefen Niels Due Jensen fra Grundfoss A/S. Han giver bl.a. følgende forklaring på Ny Alliances nedtur: "Partiet ønskede at være et uafhængigt liberalt parti, som ville stoppe blokpolitikken. Men partiet endte med at være et vedhæng til regeringen. Det skuffede vælgerne" .

Det har han ret i.

Og dermed er Asger Aamund helt galt afmarcheret, når han påstår, at "fadæsen skyldes, at Ny Alliance ikke tidligt nok gjorde klart, at de ville støtte en Fogh-regering".

I virkeligheden er Asger Aamund med sine trusler op til valget en af årsagerne til, at den helt store forvirring bredte sig i 11. time hos både vælgere og ledelse i Ny Alliance. En forvirring som senere skulle vise sig at få fatal betydning for partiets evne til overlevelse, fordi man valgte den nemme løsning: at blive vedhæng til regeringen.

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce