Test giver ikke mere faglighed Folkeskolen


Test giver ikke mere faglighed Folkeskolen

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Jeg er helt på linje med Peter Johannes Schjødt, når han skriver, at der på nuværende tidspunkt er alt for meget fokus på test og karakterer i den danske folkeskole.

Alt for længe har der været en forestilling om, at vi kan "teste" os til mere faglighed i folkeskolen. Det er på tide, at vi anerkender, at test bare er et redskab.

Alle former for god undervisning tager udgangspunkt i den enkelte elev, og her kan test være gode til at få indblik i elevens faglige udgangspunkt, men det vigtige bør ikke være testen i sig selv, men det, som læreren bruger den til fremadrettet.

Jeg er med på, at karakterer og test for nogle kan være motiverende, men de kan for andre have den stik modsatte virkning og være med til at fastholde de fagligt svageste elever i en forestilling om, at de rent skolemæssigt ikke duer til noget.

For mig at se, bør en god underviser være i stand til at motivere de dygtige elever uden at sætte sine elever i forskellige kasser med tal på.

Test giver ikke mere faglighed Folkeskolen

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce