Tak til de mange hundeejere
Af: Jens Albers Pedersen, Kløvervej 33, 5300 Kerteminde

Det er så skønt at have en hund og gå tur med. De fleste hundeejere elsker deres firbenede venner. De bliver som et fuldgyldigt medlem af familien. Eller måske den eneste man har at "snakke" med i løbet af dagen.

Når hunden skal luftes, så får man jo også selv frisk luft og lidt motion. Her i Kerteminde er stranden et yndet sted at lufte sin hund. Det er et skønt sted og rigtig mange benytter dette område.

Nu er det sådan, at man ikke må lufte sin hund på stranden fra d.1/4-1/9. Det er der tydelige skilte, der viser. Det er forståeligt at det godt kan være irriterende, når man nu er så glad for at benytte stedet til luftning.

Jeg har et barnebarn på ni år, som desværre har en alvorlig hundefobi. Hvilket betyder, at hun er rædselsslagen, når hun ser en hund, selv om den er et godt stykke borte. Forleden dag i det gode vejr tog vi på stranden. Uheldigvis kom en glad hund farende hen til os. Mit barnebarn blev rædselsslagen. Vi måtte skynde os hjem. Hun fik hulkende fremstammet: "Du lyver morfar, du sagde, at der ikke var hunde på stranden".

Jeg måtte forklare, at der desværre er enkelte hundeejere, som ikke respekterer forbuddet. Nu kommer sommeren og jeg får svært ved at få mit barnebarn med på stranden. Er det rimeligt, at man ignorerer et forbud blot fordi det ikke passer en?

Hermed et ønske om, at du også vil respektere forbuddet mod hundeluftning på stranden i den gældende periode 1/4-1/9.