Taget for bogstaveligt

Taget for bogstaveligt

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

gymnasieelever

Helge Adam Møllers vanligt bombastiske måde at udtrykke sig på har igen skaffet ham "fjender" på halsen. Det er, desværre ikke noget nyt, men denne gang er det dog uretfærdigt.

Flere af hans modstandere i denne sag har nemlig taget ham for bogstaveligt, eller i deres harme glemt at læse hele artiklen. Møller har selv påpeget i et læserbrev, at det gavnlige i idéen med at droppe busdrift kun gælder for dem, der har mindre end en halv times transport til skole.

Selvfølgelig skal der være ordentlige transportforhold for elever som f.eks. Nadia Mardoukhi, som virkelig har brug for bussen, i modsætning til de, undskyld mig udtrykket, "tudefjæs", som "kun" har tre-fire km på en ordentligt oplyst cykelsti.

For at undgå misforståelser vil jeg gerne understrege, at jeg ønsker ikke, at busdriften bliver stoppet, da den også er til gavn for mange andre end lige gymnasieeleverne. Imidlertid må man også tage højde for, at uanset hvad, vi ønsker, så kan man under alle omstændigheder risikere, at mange busruter bliver sløjfet, og så må man til at tænke alternativt.

Jeg ved ikke, hvad det bedste alternativ ville være. Måske en skolebus, som kan transportere alle, der har over fem km til skole, eller på anden måde kan dokumentere særlige kørselsbehov? Men det er selvfølgelig ikke rentabelt.

Det er ca. 20 år siden, at jeg selv gik i skole, og fra 8. klasse til og med HH cyklede jeg over 11 km hver vej. Siden da er mange børn blevet så dovne, at de skal køres, bare de lige skal rundt om hjørnet.

Hermed en opfordring til at bruge cyklen.

Taget for bogstaveligt

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce