Svømmehallens café. Lad det fortsætte

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Debat. 

Åbent brev til Odense Kommune og rådmand Jane Jegind. Rygtet vil vide, at cafeteriet i svømmehallen på Klosterbakken lukkes 31. maj. To medarbejdere opsiges.

Jeg har været fast ugentlig gæst i svømmehallen på Klosterbakken i mange år. Jeg er medlem af Odense Vandmændene, som er en forening, der blev stiftet i forbindelse med renovering af svømmehallen i 1956 af bl.a. købmand og medlem af byrådet Ove Gedde, kunstmaler Helge Engelbrecht (som er kunstneren, der har skabt den meget flotte endevæg i svømmehallen) og andre notabiliteter.

Hver lørdag morgen lige siden 1956 har vi "vandmænd" efter endt badning indtaget vores morgenmåltid i svømmehallens cafeteria - når man lige ser bort fra lukning i forbindelse med renoveringen i 2010-11. Det skal så være slut nu, utvivlsomt på grund af besparelser. Cafeteriet har formentlig givet underskud siden Carl Brink stoppede som forpagter. Kommunen måtte efter kiksede bortforpagtningsforsøg selv overtage driften af cafeteriet.

Men hvad er problemet? Alting skal ikke nødvendigvis give overskud. Odense Havnebad er gratis at bruge. Friluftsbadet blev også gratis at bruge i 2017. Billetprisen i svømmehallen er der ikke ændret på, men alligevel er det i den senere tid blevet cirka dobbelt så dyrt at gå i svømmehallen. Tidligere kunne man indtil kl. 9 parkere gratis på Klosterbakken, men nu findes der kun betalingsparkering.

Man kunne få den kætterske tanke, at det er planlagt, at svømmehallen på Klosterbakken udsultes, så der senere kan blive tale om nedrivning og salg til boligbyggeri. "Meget attraktiv og centralt beliggende grund nær Odense Å udbydes til salg til bebyggelse ved tilbudsgivning". Svømmehallen er jo i de senere år blevet tæt omsluttet af høje beboelsesejendomme, så hvorfor ikke?

Jeg opfordrer til og håber på, at den/de ansvarlige vil lade cafeteriet på Klosterbakken fortsætte som hidtil. I lørdags ca. kl. 9 var der 17 gæster i cafeteriet. Der bliver i øvrigt også fejret mange børnefødselsdage om lørdagen i svømmehallen - først en tur i vandet og så servering i cafeteriet.

Jeg kan henvise til tilbuddet "hold din fødselsdag i svømmehallen Klosterbakken" på Odense Idrætsparks hjemmeside. Lad det fortsætte.

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce