Svømmehallens café. Kommunen har social forpligtelse

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Debat. 

På Klosterbakkens svømmehal har man besluttet at lukke cafeteriet. Der breder sig en indignation over beslutningen, der jo har en social funktion på mange måder.

Man mødes med gode venner, får en omgang motion og ordner verdenssituationen. Ingen tvivl om at stedet har haft underskud i al den tid, jeg kan huske. Helt tilbage i Brinks tid kørte det også med underskud. Men som han sagde, jeg må tage det søde med det sure med henvisning til, at han drev Odense Stadion.

Det er en meget svær pille at sluge, at man nu vil lukke cafeteriet. Alt imens der er gratis adgang til Havnebadet og Friluftsbadet. Vi skal jo ikke misunde andres fornøjelser, men Odense Kommune svigter sit sociale ansvar overfor sine borgere, der benytter svømmehallen. De har tjent byen i generationer.

Man bliver ganske enkelt nødt til at anskue tingene på en anden måde end som økonomi. Jeg vil gerne benytte lejligheden til at invitere rådmand Jane Jegind ned i Klosterbakkens svømmehals cafeteria, så hun kan se realiteterne i øjenhøjde.

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce