Svindel. Odense Kommune bør sende klart signal

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Araz Khan, Dankvart Dreyers Vej 48, Odense M - byrådsmedlem og folketingskandidat, Venstre
Billede
Debat. 

For nylig kom det frem, at Odense i årevis har brugt Tvind-skoler, og rationalet bortforklares med en faglig begrundelse.

Senest er det konstateret, at boldklubben B1909 har fået en disciplinærsag med afsæt i regnskabsrod. En klokkeklar skatteunddragelsessag, men ej heller dette afskrækker Odense Kommune fra det videre samarbejde ved at støtte klubben.

På nationalt plan har man skandalen med Danske Bank og senest Socialstyrelsen.

Om sagen omhandler Tvind, B1909 eller enkeltpersoner som eksempelvis Tina Bue er ikke afgørende. Sagen er for mig principiel. Odense Kommune skal ikke støtte foreninger, personer eller virksomheder, der ikke har rent mel i posen. Vi skal som kommune og politikere tage afstand fra disse ved at sende et klart signal. Odenses politikere bør forholde sig til sagen kritisk og ikke ud fra sædvanens tro eller traditioner.

Min holdning er klar: Ikke flere kommunale midler til nogen, som har lavet rav i regnskaberne.

En klub som B1909 får immervæk 800.000 kroner som led i fodboldskolen, og man undres, at dette ikke får konsekvenser.

Jeg forventer naturligvis, at Odense Kommune undersøger sagen til bunds.

Skatteborgernes penge skal ikke gå til økonomisk finurligheder i integrationens og kammerateriets navn, og vi skal være klar i mælet - nej tak.

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce