Svigtet af sygehus og Falck

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

svigt

Da undertegnede sammen med min kone Anna Petersen var på besøg i Jylland, nærmere betegnet i Tebstrup mellem Skanderborg og Horsens, ville min kone gå ned ad en trappe og nåede næsten ned, da hun lige pludselig stivnede og faldt bag over.

Hun bankede baghovedet ned i flisegulvet og slog hul i hovedet samt fik en bule som en knytnæve.

Der blev ringet efter Falck, som med udrykning kørte hende til Horsens Sygehus. Her blev hun undersøgt for hjernerystelse og skulle blive der et døgn. Man undersøgte ikke, hvorfor hun pludselig faldt.

Søndag eftermiddag fik jeg besked på, at jeg kunne hente hende. Da jeg ankom, kunne jeg se, at hun overhovedet ikke kunne støtte på sit højre ben ej heller bruge sin højre arm, og der var besvær med at snakke.

Jeg bad sygeplejersken ringe til Falck efter en liggende transport til min kone. Hun fik mit Falck medlemsnummer, som dækker alt - også hjemtransport. Hun kom med den besked, at det ville Falck ikke, men jeg kunne få en personbil. Det var ikke det, jeg havde brug for, så jeg blev tilbudt en kørestol til hende ned til vores egen bil. Jeg fik hende bakset ind i bilen, og så gik det mod Odense.

Vi er henholdsvis 83 og 85 år, vi bor i højhus med elevator, men der er et men, for vi har fem trappetrin, før vi når op til elevatoren. Hvordan jeg fik hende op ad disse trin aner jeg ikke, men vi kom ind i lejligheden, og her faldt min kone så om i badeværelset. Nu kunne jeg ikke få hende op, jeg måtte ringe efter datteren, der bor på Sydfyn, så efter 20 minutter fik vi hende op igen, og så blev der ringet til vagtlægen.

Min kone ligger i dag, tre uger efter, på OUH til overvågning og genoptræning efter en formodentlig lille blodprop, der er årsagen, og skal senere overføres til Ringe Sygehus.

Jeg mener, at såvel Horsens Sygehus som Falck har svigtet i denne sag.

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce