Svigt i hjemmepleje: Slap ledelse og inkompetent medarbejder

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Debat. 

Det var trist 22. januar at læse den uhyggelige og urovækkende historie om Maybritt Kristensen, der lå død i sin lejlighed efter svigt fra hjemmeplejen og ledelsen.

Der har været travlt ved håndvasken, og sagen oser langt væk af dårlig samvittighed, men hvad kan vi borgere bruge det til? Fra forvaltningen: "Vi beklager".

Der er brug for ordentlige procedurer og instruktion samt undervisning af personalet om, hvad man gør, hvis en borger ikke lukker op. Det kan jo dreje sig om øjeblikkelig hjælp - liv eller død.

Hvorfor ringer man ikke til politiet med det samme i stedet for at spilde tiden med bureaukratiske procedurer?

Da jeg var ansat i politiet, hed det assistance til syg og hjælpeløs, og vi kørte ud og assisterede hjemmeplejen, der efter min mening hellere må ringe en gang for meget end en gang for lidt. De skal lære at reagere.

En sådan trist historie skaber utryghed og manglende tillid til systemet. Hvad er det, der foregår?

Hvor er den sunde fornuft?

Er hjemmeplejen alt for presset og skal nå for meget?

Jeg går ud fra, at den nye rådmand går i gang med at få ændret procedurerne, så der kan handles. Alt tyder på en slap ledelse og medarbejdere, der ikke er ordentligt klædt på til at løse opgaverne.

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce