Sundhed. Fem stjerner til afd. L, OUH

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Conny Stolberg-Rohr, Sigfredsvej 2, Odense V
3519026
Debat. 

Min mand fik konstateret prostatakræft 23. december 2015 - kort og direkte fik han at vide, at med et så højt PSA-tal (skala for måling af prostatakræft) havde han helt sikker avanceret, uhelbredelig kræft. Derefter fik han foretaget 12 biopsier fra prostata, der var kræft i alle prøverne. Den efterfølgende kontrol af lymferne viste en spredning.

Det blev en svær jul.

Lang tid med indlæggelse, skiftende læger, og angst for om kræften ville sprede sig hurtigt, blev en del af vores liv - kræften var blevet en ny livsledsager i vores fælles liv.

Desværre blev den tid også en tid, hvor vi brugte mange kræfter på at føle os set og hørt af sygehussystemet - kræfter der kunne have været brugt bedre.

Sådan er det ikke mere. Min mand kom ind under afdeling L's forskningsenhed. Nu møder vi hver gang den samme læge og de samme to, søde sygeplejersker. De tager imod os, når vi kommer, spørger ind til vores liv, giver nærhed og omsorg - lægen taler med os med stor faglig indsigt og lytter og snakker med os med stor menneskelig værdighed.

Tårerne kom frem i øjnene, da min mand til jul modtog et julekort med ønske om god jul til ham og hans pårørende og med tak for et godt samarbejde i 2017.

Nu bruger vi ikke længere dyrebare ressoucer på at kæmpe og føle os dårlig behandlet, men kan nu bruge vores ressourcer på at leve et godt liv, så længe vi nu har det - også her med stor hjælp fra læge og sygeplejersker.

Så fem stjerner til Afd. L's forskningsenhed på OUH.

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce