Jeg har læst Elisabeth Maria Poulsens oplevelser i Arena Fyn og kan fortælle om en lignende oplevelse.

Vi var fire personer, der havde glædet os til at overvære nytårskoncerten i Arena Fyn 19. januar. Ved billetbestillingen i november bad jeg om de bedste pladser og fik billetter til Blok A 16. række.

Det var vores første besøg i Arena Fyn, og vi havde glædet os til at opleve arenaen, som er blevet berømmet af Odenses politikere som værende det ultimativt bedste, der kan præsteres inden for halbyggeri.

Vi fik bange anelser allerede ved indgangen, hvor folk stod i lange køer ved en garderobe på nogenlunde samme længde som mit køkkenbord.

Oh, skræk, garderoben løb tør for bøjler, og vi tog derfor overtøjet med ind. Vi blev vist op ad trapper og nedad trapper. De pladser, som vi havde betalt kr. 395 kr. pr stk. for, var på et fladt gulv, hvor der var endog meget dårlig udsigt til scenen og orkestret.

Heldigvis var det dejlig musik og et glimrende orkester. Angiveligt var der også balletdansere, men dem så jeg kun spredte glimt af. De små piger, der også skulle danse, kunne jeg kun se hovederne af.

I pausen ville vi gerne nyde en vand. "Baren" var ikke gearet til så mange mennesker. Betjeningen havde ikke megen plads bag disken og kunne dårligt komme forbi hinanden. Priserne var slået op på skilte bag dem, og de måtte vende sig om for at konsultere skiltene.

Aftenen var en stor og dyr skuffelse, og vi har været til koncert i arenaen både første, sidste og eneste gang.

Heldigvis har vi i Odense et dejligt koncerthus, hvor vi aldrig er blevet skuffet over de fysiske forhold og aldrig har betalt så mange penge for en billet.
  • fyens.dk