Statsjob: Er der en voksen til stede?

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Hans Hansen, Kimbrerbakken 26, Odense SV
Billede
Debat. 

Åbent brev til de ansvarlige. Jeg er skatteborger i dette land. Det politiske system er demokrati. Det indebærer, at vi alle har et ansvar. Vi har ytringsfrihed. Vi bør sige fra, hvis vi synes, noget er helt galt i vores samfund. Hvis vores skattepenge f.eks. anvendes forkert.

Jeg er generelt kritisk over for den aktuelle udflytning af statslige arbejdspladser. Tag sagen om Dansk Sprognævns flytning til Bogense. Jeg er gammel bogenser og ønsker alt det bedste for min gamle by. Men jeg ønsker ikke, den skal være værtsby for nogle modstræbende mennesker, der mod deres vilje og mod deres sunde fornuft skal slæbes dertil, fordi deres arbejdsgiver, staten har besluttet at flytte deres arbejdsplads.

Hvornår er det blevet moderne virksomhedsledelse ikke at lytte til medarbejderne? Hvornår er det blevet moderne ikke at lytte overhovedet til ekspertudsagn, til udsagn fra de bedst kvalificerede?

Den største helt i denne sag er foreløbig direktøren for sprognævnet Sabine Kirchmeier, der fra første færd har sagt fra. Hvilket så straks medførte en tilrettevisning fra Bogenses borgmester og andre politikere. Som forfatteren Leif Davidsen (også gammel bogenser) så glimrende sagde det i FS 23. januar: "Først smadrer man landets struktur med reformer og udsulter byer som Bogense - og nu prøver de at lappe på det ved at lægge Dansk Sprognævn i Bogense."

Vi bør - som skatteborgere og vælgere i dette land - glæde os over, at nogen siger fra over for dette vanvid. Jeg savner i den konkrete sammenhæng en seriøs argumentation og et forsvar for beslutningen om at placere netop Dansk Sprognævn i Bogense.

Og det er ikke tilstrækkeligt med vittigheder om den nordfynske dialekt og deraf følgende besparelser eller forudsigelige politiske bulderbassesvar med postulater om masser af kvalificerede sprogvidenskabsfolk på Fyn.

Er der en voksen til stede i kredsen af beslutningstagere? Må vi som vælgere bede om et seriøst svar?

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce