Statsjob. Effektive Danmark

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Debat. 

Reformer og centraliseringer er politiske begreber i det moderne samfund. Alt skal nedlægges eller bunkes sammen i større enheder. Bestående skal ændres.

Nu skal de offentlige institutioner flyttes rundt i Danmark. Borgmestrene gnider hænderne, fordi det skaber arbejdspladser.

Men disse arbejdspladser er kun servicejob betalt af det offentlige, så nationaløkonomisk set er der ikke nogen udvikling i at flytte disse arbejdspladser, ud over at de enkelte kommuner via overflytningerne får flere penge fra staten til supplement i kommunekasserne. Omkostningerne ved udflytning af disse servicejob taler man ikke om.

Og hvad så, skatteyderne betaler jo reformerne. Det er utroligt, at intet må bestå og være rutiner. Som nu for eksempel fornyelse af kørekort, som i gamle dage blev lavet på politistationerne, senere på borgerservicerne.

Nu er udstedelse af kørekort for hele Danmark, så vidt jeg har forstået, centraliseret i Holstebro. Det har for mit vedkommende betydet, at min begæring om fornyelse af kørekort indleveret i juni 2017 endnu (januar 2018) ikke er effektueret. Tja, det må virkelig være en krævende opgave at udarbejde sådan et lille kort.

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce