Spådom. Min stemme er blå - rød vinder

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Debat. 

Læserbrev: Min prognose er, at de nye højrepartiet kommer ind med 15-20 mandater, hvor få siger de stemmer på dem, men hvor mange gør det alligevel. Ved valget vil rød blok få 51 procent og blå 49 procent, og så vil Mette Frederiksen forsøge at danne regering med sit parti, og uden de øvrige "røde".

Der vil blive ballede, som vi aldrig tidligere har set i Folketinget, og DF vil være som en hund, der lige har mistet sit kødben, sætte sig i hjørnet og surmule. Folket, dig og mig, har talt og stemt. Men, men, men.

Der vil komme et nyt valg. De røde kan ikke blive enige. Alle vil jo til fadet med deres mærkevarer, forståeligt nok. Inden foråret 2020 skal vi til stemmeurnerne igen, og så kommer blå blok til fadet, men denne gang med en ny i toppen.

Unge mænd, lærlinge og unge på universitetet stemmer blå blok, lige som deres fædre, men kvinderne stemmer rødt, lige som deres døtre. Arbejdsløse stemmer rødt sammen med indvandrere med stemmeret.

Lidt underligt, at dem uden penge skal bestemme over dem med værdier. I diktaturlande er det omvendt, men ikke her i Danmark, hvor vi har demokratiet.

Er min prognose korrekt? Som tidligere ejer af en reklamevirksomhed med mange ansatte var mine prognoser næsten altid korrekte.

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce
Annonce