Snarlig udmeldelse

Snarlig udmeldelse

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Præstedemonstrationen i Hillerød i sympati med 583 afviste asylansøgere har fået mig til at tænke på en snarlig udmeldelse af folkekirken - en tanke jeg længe har haft, fordi man til stadighed hører og ser, hvordan præster benytter deres embede i politisk tjeneste.

Jeg ønsker ikkeautomatisk, ikraft af mit medlemskab,at være en del af disse præsterspolitiske aktionerfor noget, jeg er uenig i. I min optik bør præster forholde sig objektivt til kristendommen og neutralt i politiske sammenhænge, og det har disse præster ikke gjort, når de går ud og benytter kristendommen til attale de afviste asylansøgeres sag.

Jeg ønsker ikkemellemøstlige forhold, hvor imamerne både er en aktiv del af politik og samtidig prædiker i moskeerne. Vi har set, hvordan sammenblandingen af religion og politik har skabt fundamentalisme og endda terrorisme.

Mange vil mene, at det er en overdrivelse at sammenligne præstedemonstrationen med Mellemøsten, men alt religiøs fundamentalisme har en begyndelse.

Præstedemonstrationen er ikke problemet i sig selv, men det, som det på længere sigt kan udvikle sig til. Hvornår har man endnu en sag på programmet? Så kan man til sidstrykke ud og protestere igen, igen og igen, og til sidst er afstanden mellem politik ogfolkekirken helt udvisket.

Daniel Andersen, Skovsbovænget 12 C, 7, Odense M

Snarlig udmeldelse

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce