KÆMPEBØF: Hvad er det for en sagsbehandling Odense Kommune byder børn, forældre og lærere på Sct. Hans Skole?

Jeg var simpelthen målløs, da jeg i min avis måtte læse, at kommunens skoleafdeling har glemt at fremlægge et af sine egne forslag med det resultat, at et forslag om at udvide skolen ikke kan sendes til høring på skolen.

Det er ganske enkelt en utilstedelig kæmpebøf, og jeg forstår godt, hvis de berørte familier og skolens personale føler sig dårligt behandlet.

I flere år har det været åbenlyst, at der er et behov for at udvide Skt. Hans Skole i Odenses Skibhusvej-kvarter.

Gang på gang har politikerne i det siddende byråd da også lovet at finde en løsning på de groteske pladsproblemer på skolen, og de har ført sig frem med det ene mere spøjse forslag end det andet i medierne. Lige fra ”tvangsflytning” af elever til H.C. Andersenskolen i Vollsmose til opkøb af fjerntliggende ejendomme.

Hver gang har forældre og skolebestyrelse været nødt til at bruge kræfter og energi på at forklare, at de såmænd bare ønsker en almindelig velfungerende skole i det kvarter, hvor de bor.

Derfor er det helt uacceptabelt, at høringsprocessen nu er blevet forhalet.

Hvis vi politikere kræver at blive taget alvorligt, så må vi også have mod til at diskutere alvorlige emner med forældre og lærere, selv om vi er midt i en valgkamp. Høringsprocessen kunne da mageligt have kørt samtidig med kommunalvalget, så resultatet ville ligge klar til behandling i det nye byråd.

Jorri Søgaard er lærer og byrådskandidat for Socialdemokratiet.
  • fyens.dk