BUSPRISER: Som mangeårig pendler mellem Bogense og Odense både med offentlig transport og i egen bil er det en skræmmende oplevelse, vi er vidne til.

Bilismen er steget voldsomt med daglige køer, ventetider og massiv forurening og støj til følge. Det er slemt nok ved indfaldsvejen til Bogense, men for odenseanere må det være forfærdeligt med al den støj og forurening langs alle indfaldsveje til byen.  

Jeg valgte bevist bilen fra både pga. den megen spildtid i trafikkøer, men også fordi jeg syntes, bussen er et behageligt, sikkert og samfundsvenligt alternativ til bilismen.

Men jeg må sige, at politikerne i Odense, regionsrådet og først og fremmest regeringen gør alt, hvad de kan for at jeg skal tage bilen.

Priserne på bussen er steget 15-18 pct. det sidste år. I forvejen er de meget høje. Der bliver færre afgange, og på den rute, jeg benytter mig af, vil myldretid betyde, at mange af kunderne skal stå op, og det endda med dyrt betalte billetter.

Det er pinligt, flovt, asocialt og frem for alt totalt blottet for visionært og fremtidsorienteret trafikplanlægning.

Hvor nødigt jeg end vil, skal jeg nok til at starte bilen igen. 

Jens D.K. Mogensen, Odensevej 20, Bogense