Skeptisk og kritisk over for indholdet

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

HJEMMEVÆRNET: Når Jens Olesen begynder at bringe biler ind i hjemmeværnsdebatten, som han gør 9/1, må det være et forsøg på at afvige kendsgerninger omkring hjemmeværnet og forsøge læsernes tanker på afveje.

Når man som hjemmeværnsmand også rent verbalt er klar til kamp for brug af våben mod evt. fremmedmagters hære, terrorister eller sågar mod den danske civilbefolkning, som blev iværksat under Seest fyrværkerikatastrofen, så er det ikke for lidt at bruge ord som indoktrinering. Samt hvis man vitterligt er parat til at slå andre mennesker ihjel på ordre fra en befalingsmand, som har disse kommandoer højere instanser oppe fra, og man totalt slår egen realitetssans fra, som størstedelen af soldater/hjemmeværnsfolk gør, er der noget galt.

Dette dokumenteres tydeligt i diverse dokumentarprogrammer samt bl.a. Iraksituationen, hvor der også er sendt hjemmeværnsfolk til samt den måde, krigsfanger behandles på. Altså militærfolk som parerer ordre uden egen selvjustits og egen tankegang fuldstændig koblet fra. Med andre ord her finder indoktrinering sted i allerhøjeste grad.

Jeg mener ikke, at de redningsmæssige opgaver, som hjemmeværnet udfører, skal ligge i hjemmeværnets regi. Disse opgaver skal klart ligge et sted, hvor kompetencen for redningsopgaver er det primære fokusområde.

Jeg vil dog tilkendegive, at der sikkert findes ganske fornuftige hjemmeværnsfolk.

Og til Henning Sander Andersen kan jeg kort svare, at det intet har med navnet at gøre. Om det hedder totalforsvaret eller hjemmeværnet er ligegyldig, det er det indholdsmæssige, jeg er meget skeptisk og kritisk overfor.

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce