Skabspensionist
Af: Niels Ole Frederiksen, Brogade 4B, tv., Middelfart

Jeg er ikke skabs-kvinde- bøsse- radikal eller skabs-alkoholiker eller narkoman

jeg har aldrig kunnet lide Lars Løkkefor så vidt heller ikke Poul Nyrup, Pia Kjærsgaard, Ritt Bjerregaard, og heller ikke Helle Thorningeller for den sags skyldHans Engell og andre engleikke at jeg kender nogle af dem personligtandet end fra fjernsyn og radio

jeg har aldrig været i Rom men tit i Roerslev og Ribejeg har heller ikke været i Thailand men i Thy, Torsted og Thistedog oftere Flensborg, Faaborg, Frederikshavn og Frederiksberg

jeg er ikke hjemløsjeg er ikke arbejdsløsej heller hjerteløsog naboløsvist nok heller ikke hensynsløsslet ikke mirakuløsheldigvis slet ikke tuberkuløsnogle vil måske sige at jeg er lidt løs i kødet og har en skrue løslivet kan være trøstesløs hvorfor jeg indimellem bliver noget modløs det er nok, fordi jeg er fader-og moderløs?

det vi mange, der er, i min alder

det er i grunden sært så dagsordenen har skiftet:fra revolution og forandringbekæmpelse af monopolkapitalismenned med folkekirkenarg modstander af EFkamp for medindflydelsefor en fri børneopdragelse piger og kvinder

til emner

pension, opsparing, ratepension, nedsparingslånindfrysning af ejendomsskatefterlønsbevispensionsalderfolkepensionens mindste beløbaktiekurserfinanskriseblodtrykkolesteroltalprostataventelisterimplantateransigtsløftningerkontaktlinser

glemt er plakater med Che Guevara og andre koryfæer modstanden mod EF/EUnumedlem af Socialdemokratietgenindmeldt i folkekirkemedlem af menighedsråd

jeg har det egentlig helt godtjeg lever og er medgørligjeg er ikke skabs-bøsse- narkoman- alkoholiker eller skabsrevolutionærej heller skabspensionistnej jeg eren gammel mand i mit livs efterårjeg erfuldtids pensionist...sprunget ud af skabet.