Se positivt på fænomenet

Se positivt på fænomenet

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

førtidspensionist

Kære Helle Bøg! Om du kaldes førtidspensionist eller får borgerløn, tror jeg er lige stigmatiserende, for du får en indtægt af alle andre, der arbejder uden selv at yde noget.

Men du kunne måske se positivt på fænomenet førtidspensionist: Du får din indkomst som en anerkendelse af, at du ikke er i stand til at arbejde på grund af sygdommen. Men der er restriktioner forbundet med sådan en gave - og det må der også være (du nævner samliv og hjælp).

Jeg er selv taknemmelig for førtidspensionen og har - efter et par år - fået mig en tilværelse, jeg er glad for. Jeg er glad for at bo i et land som Danmark, hvor dette kan lade sig gøre via det sociale sikkerhedsnet, som spredes ud over alle os, der benævnes "de svage grupper".

Du nævner dine overvejelser om, hvor mange år vi - på grund af vores sygdom - har tilbage at leve i. Tænk ikke på det. Vor Herre ser ikke anderledes på førtidspensionister end på andre mennesker. Du skriver: "Nej, du skal ikke tro, at du har ret til at have det lidt godt i dit liv". Så dystert må du ikke se på det. Jeg tror, det ikke er i en ond mening, vi får førtidspension.

Jeg må sige for mit eget vedkommende, at jeg på nogle områder har fået det langt bedre, end da jeg havde et arbejde, for nu har jeg tiden til at pleje min sygdom og derved få overskud til at dyrke nogle af mine interesser.

Jeg går i øvrigt ikke ind for borgerløn.

Se positivt på fænomenet

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce