SUNDHED: Poul Erik Svendsen skriver i Synspunkt 24/3, at sundheden skal sikres. Jeg mener, det må være sandheden, der skal sikres, for der skal et godt helbred til, hvis én bliver syg og sygehus/hjælp svigter på grund af dårlig bevågenhed.

I dette tilfælde skal vi tilbage til onsdag før påske 2004 En meget nær person til mig, der har haft sin gang på OUH, afd. L, hver anden måned de sidste to et halvt år, fik aftale på afdelingen til onsdag før påske. Men der var bare lukket og slukket, dybt godnat. De havde påskeferie - så kunne patienten bare tage hjem.

Jeg skulle selv til Faaborg Sygehus samme dag til kontrol med et nyopereret knæ, så jeg ringede og spurgte, om de også havde lukket. Svaret var: Nej, vi er her da, for det er jo ikke påske før torsdag.

Så skal vi frem til 2005, hvor patienten på sit kort havde datoen 10/3 kl. 9.45 på samme afd. L, men ingen behandling fik, for der var påskenedskæring. Ny tid tre uger efter.

Det var så heldigt, at hjemmesygeplejersken var i patientens hjem tre dage senere. hun ringede til afdelingen, men ingen læger eller sygeplejersker havde tid, så det har været en rigtig smertefuld påske, patienten har haft.

Poul Erik Svendsen, er du klar over, hvor mange svigt der er i årets forløb, store eller små - hvis ikke, så er der noget for dig at tage en stor hånd om, det er jo det igen med ansvaret. Det lyder altid så pænt, når der siges "patienten i højsædet", og dermed må man da mene det forreste sæde. Men i dette tilfælde blev patienten smidt helt om på bagsædet, og det gjorde ondt, rigtig ondt. Det ville aldrig være sket på Faaborg Sygehus, de er så ansvarsfulde.

Jeg vil gerne vide, hvad den fornemme titel universitetshospital står for.
  • fyens.dk