Rystende biograf-oplevelse

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Af Yvonne RasmussenHumlebivænget 27, Odense S - på familiens vegne

ÅBENT BREV: Til institutionen Strandvænget i Nyborg:

Søndag eftermiddag 6/1 drager min familie og jeg forventningsfulde i biografen til Harry Potter-filmen. Hvad der skulle være en spændende forestilling udviklede sig til noget af en rystende oplevelse. Hvordan kan I få jer selv til at tage otte-ni dybt åndssvage børn med i biografen til denne film, hvor de ikke får andet ud af det end måske et voldsomt efterfølgende mareridt om natten?

Vi oplevede adskillige gange, hvordan flere af børnene direkte græd af forskrækkelse samt sad voldsomt uroligt, og I som personale var meget upåvirket af dette. Vi kan ikke lade være med at spørge os selv, for hvis skyld I gik i biografen. Jeg er sikker på, at vi ikke er de eneste, der er dybt chokeret af denne oplevelse.

Efterfølgende fik jeg en snak med den ansvarlige for biorafen, som sagde, at han havde talt med jer om om, at det måske ikke var så god en ide for jer at se denne forestilling, men I mente, at det ikke skulle volde nogen problemner, hverken for børnene eller de øvrige biografgængere.

Næste gang, I skulle få lyst til at tage børnene en tur med i biografen, var det måske en god ide at spørge, om det var muligt at arrangere en særforestilling, der passer mere til disse børns niveau. Jeg skylder lige at oplyse, at filmen er uegnet for børn under 11 år.

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce