Rodebutikken Fynbus

Assens bibliotek lukker et par mdr
Foto: Dit Navn Her/Fyens Stiftstidende

Rodebutikken Fynbus

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Transport

Jeg har virkelig medlidenhed med de flinke chauffører, der skal høre på kundernes "brok" over de mange "skrivebordsløsninger", Fynbus lider under! Forleden var jeg med min hustru i Odense, og "morede" mig med den rare chauffør på vej herfra, over at det "kun" koster os to 274 kr. at komme til Odense og tilbage, nu der ikke længere er pensionistrabat. En politisk skandale af de helt store!

Vi var i Rosengårdcentret, og på tilbagevejen kom vi ad ruten via Politigården og bag om Koncerthuset, så vi fik "fornøjelsen" af at skulle skifte bus på banegården.

Undskyld min ligefremhed: Hvem har fået den tåbelige ide at samle det hele dér, hvor tidligere kun lokal-busserne gik fra, for der er overhovedet ikke plads til de mange afgange. Servicen er også elendig. Ingen skilte fortæller, hvor man skal finde sin bus. Det var der på det tidligere afgangssted for regionalbusserne. Der var selvfølgelig heller ingen medarbejdere, man kunne spørge. Jeg fandt ud af det ved at se på fartplanerne. De er utroligt rodede! F.eks. er 151 og 51 blandet sammen på en måde, så folk der ikke er vant til dette, vil have store problemer.

Så kom 151 og begyndte at sætte passagerer af, kun et minut efter, den skulle være afgået igen, så det var rimeligt, men endte med at blive en ren vittighed! Der skulle skiftes chauffør, og det tager jo tid, når de skal sætte deres billetsystemer på plads, trykke koder etc. I vores tilfælde blev det endnu værre! Der var problemer med maskineriet, så det ikke kunne trykke billetterne, så den venlige chauffør måtte udskrive dem i hånden! Vi kom derfor af sted med 17 minutters forsinkelse. Dvs. det blev til 24 minutter, for da vi kom hen til hjørnet, hvor der skulle drejes til højre, holdt der busser og taxaer i modsat side hele hjørnet rundt, så der var ikke plads til, at vi kunne komme forbi!

Chaufføren gjorde sit bedste, og vi nåede at indvinde 10-12 minutter, inden vi kom til Glamsbjerg, men så var den gal igen. Vi var nemlig "skolebus" for elever fra gymnasiet, og det betyder næsten dagligt et kvarters forsinkelse for de afgange. Grundet eleverne skal bussen nemlig holde ved næsten alle stoppesteder på strækningen til Assens. Det er fartplanen ikke beregnet til. Politiske- og "skrivebordsløsninger", ak ja!

Rodebutikken Fynbus

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce