Rimeligt krav i jobopslag til præstejob. Diskrimination ikke at ville vie homoseksuelle

Rimeligt krav i jobopslag til præstejob. Diskrimination ikke at ville vie homoseksuelle

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Debat. 

Diskriminiation: Indre Missions formand, Hans-Ole Bækgaard, ytrer, at det tangerer diskrimination,at gøre opmærksom på, at man ønsker ansøgere, som vil vie homoseksuelle, som det er sket i et jobopslag fra Brønshøj sogn.

Jeg er selv medlem af et menighedsråd og valgt som dette råds kontaktperson, den personaleansvarlige, og som sådan må jeg bare sige, at jeg mener, at det ikke bare tangerer diskrimination, men er diskrimination ikke at ville vie homoseksuelle.

I vores sogn har vi indenfor det sidste år netop ansat to nye præster, og jeg ved derfor, at præsternes formand, Per Bucholdt Andreasen, har ret i, at lige præcis dette spørgsmål fylder meget i jobsamtalerne.

Jeg er dog forundret over, at dette i vores moderne og oplyste samfund, stadigvæk fylder så meget. Jeg er forundret over, at veluddannede mænd og kvinder kan være så mørke i deres tankegang.

Jeg er forundret over, at kærligheden ikke er det vigtigeste, og at der stadigvæk findes veluddannede præster, som på den måde vil stå ved en sådan diskrimination af en enkelt befolkningsgruppe. Jeg forundres over, at kirkeministeren sanktionerer en sådan diskriminerende forskelsbehandling.

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce