FYNSK: For flere hundrede år siden var der nogle mennesker, der fandt ud af, at de kunne leve af at gå op i religion eller politik, og lige siden har der været uro i hele verden.

Hvad politik angår, kan vi blot holde os her til Fyn. Vi har nogle politikere, der har mere travlt med at provomere sig eller rejse ud i verden end at passe deres arbejde, vi har en borgmester her i Odense, der har så mange kasketter, at han ikke rigtig ved hvadfor én, der lige passer bedst. Og en amtsborgmester, der farer verden rundt. Han har ellers også et job på vores "dejlige" sygehus, der godt kunne bruge hans arbejdskraft.

Når vi nu skal have de nye regioner, var det en ide med tre til fem. De har jo ikke ret meget at skulle have sagt alligevel. Samtidig kunne man halvere Folketinget, dér kommer direktiverne jo fra EU alligevel, og det almindelige medlem skal jo stemme som formanden.

Jeg kan ikke se, hvorfor en afgået skal have pension i flere år, og hvorfor han skal have mere end almindelige pensionister.

Så har vi nogle politikere, der tror, at det pynter på deres image, hvis de får rejst nogle "fine" skulpturer. Det er da også fint for de såkaldte kunstnere, såsom Arnoldi og Nørgard, der får et årligt kunsttilskud fra staten, men samtidig skal have mange penge for deres "kunst. For mit vedkommende synes jeg, der er mere kunst i at lave en fin rund brændestak, og den er gratis at se på.

Alle de penge, der går til kunst, kunne bruges meget bedre på vores små sygehuse - plejehjem - børnehaver og skoler, og der behøver ikke at blive rejst et "kunststykke", blot fordi der er malet et klasseværelse.

Nu spøger lufthavnen i Beldringe igen, så der skal nok bruges flere millioner dér igen, før de utroværdige englændere tror, de kan bruge den.
  • fyens.dk