Rejsekort. En genial opfindelse - men det ruinerer en

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Debat. 

Hvad synes Danmarks befolkning om Rejsekortet?

Jeg synes, det er en genial opfindelse. Man kan rejse over hele Danmark med tog, S-tog, bus og metro. Smart. Man tjekker ind og tjekker ud, og så bliver pengene bare trukket på ens konto.

Men, men, men. Det er ikke bare fryd og gammen. Man bliver ruineret af at bruge sit rejsekort, og det kan jeg simpelthen ikke forstå, at Rejsekortet vil være bekendt.

Selvfølgelig kan Rejsekortet ikke konkurrere med Orange billet, men almindelige standardpriser burde Rejsekortet følge.

Jeg er pensionist og har investeret i pensionistrejsekort.

Jeg har to eksempler:

Langeskov-Odense med rejsekort 19,50. Standardbillet (købt i automat, nettet, DSB-app) 16 kroner.Langeskov-København H med rejsekort lørdag (billigdag) 207,75. Standardbillet (købt i automat, nettet, DSB-app) 183 kroner.

Fra 18. marts 2018 udgår pensionistbillet som standardbillet i automat, på nettet og DSB-app, så skal man bruge Rejsekortet. Det bliver godt nok dyrt at rejse som pensionist - kan vi få vores pension sat op?

Når man skriver til Rejsekortet og gør opmærksom på forskellen i priserne, beklager de bare den kedelige oplevelse og beder os om at kontrollere priser vis Rejseplanen. Ja tak - på Rejseplanen får man prisen for turen, men med Rejsekortet kender man først prisen, når man tjekker ud, og så er det for sent at fortryde.

Det tangerer bondefangeri.

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce