Reaktioner på sidste runde

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

"NUANCER": God underholdning, den partilederrunde i søndags! Det fremgår klart, at danskerne mere eller mindre politisk er samlet på midten, og at der på partierne efterhånden kun er nuanceforskelle. Midt i snakken blev jeg dog pludselig opmærksom på et ord, som jeg aldrig har hørt før, nemlig krav til indvandrere og tilflyttere.

Det synes som om, vi har tabt en generation på gulvet med ordet tilbud, som efterhånden giver mig myrekryb. Stiller man ikke krav til sine medmennesker, mister de selvrespekten, og jeg er bange for at det er det, der er sket for mange tilflyttere i vort samfund. Ergo: en positiv udmelding - tak for den, Nyrup.

Af Karen Lohmann-Jensen

Dyrupgårdvænget 67, Odense SV

Den forventede skræmmekampagne fra Socialdemokratiet er sat ind. Vi var jo forberedt, men alligevel bliver man rystet.

18/11 havde SID en helsides annonce i avisen, hvor der øverst står: "Til daglig gør Fogh ét, i valgkampen siger han noget helt, helt andet." Mon SID har ladet Poul Nyrup læse korrektur? I duellen 17/11 sagde han til Anders Fogh Rasmussen, at man ikke skulle kaste med sten, når man selv boede i et glashus. Uha, uha. Hvem har ofte tidligere fremsat løfte i en valgkamp og efter valget gjort noget andet? Nyrups efterlønsløfte er et eksempel. Mange, mange gange lover Nyrup noget (nytårstalen med den enlige mor), og intet sker.

Og hvad med udlændingepolitikken? hvor mange gange står Nyrup og Karen Jespersen ikke frem i medierne og fortæller, at det og det vil vi ikke finde os i - og hvad sker der? Intet. De kan jo heller ikke få de radikale med.

Af Enrico Krog Iversen

Dyrupgårdvænget 81, Odense SV

Hvor var det trist at se Nyrup i duel med Fogh Rasmussen i lørdags. Ikke én gang fremførte Nyrup sine egne bud på, hvordan han og den nuværende regering vil løse de forskellige problemer, landet står overfor, og ikke én gang fremførte han sine egne visioner for fremtidens Danmark.

Nyrup brugte al sin taletid (og han fik vist rigeligt) på at fortsætte skræmmekampagnen mod en borgerlig regering. Man kan vist bedst betegne hans argumentation, som uagtsom omgang med sandheden - tænk, hvilke konsekvenser det ville have for Nyrup, hvis for eksempel markedsføringsloven også var gældende for politikere.

Uanset hvilket emne der blev bragt på bane, så skulle vælgerne skræmmes til ikke at stemme på de borgerligere partier. Nyrups problem er blot, at vælgerne godt kan huske tilbage til sidste valg.

Er Nyrup visionsløs? Eller er han blot bange? Jeg ved ikke, hvad er er værst for en mand i hans position. Det er tydeligt, at han ikke ved, hvad han skal stille op. Han ved nok, at hans tid er forbi, men offentligt kan han ikke acceptere det endnu. Lad os sende Nyrup på pension !

For god ordens skyld skal jeg gøre opmærksom på at jeg ikke er medlem af Venstre.

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce