Problemer igen, igen...

Problemer igen, igen...

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

svendborgbanen

af john henriksen

Ørbækvej 2, Svendborg

Så nåede man frem til arbejdspladsen. Mandag morgen. Pulsen er næsten kommet ned, og kaffen nydes til den basse, der skal betales som kompensation for endnu engang at komme for sent på arbejde og møde kollegernes tilgivende/bebrejdende blikke, mens tankerne kredser omkring "Svendborgbanen, der atter fylder mit univers med dens "signalproblemer".

Men, men et eller andet sted undrer jeg mig over, om der ikke sidder nogle DSB-ansvarlige, der ikke helt lever op til deres ansvar mht. at få løst problemerne. Et eller andet sted undrer det mig, at der ikke er nogle lokalpolitikere, som bør råbe vagt i gevær, ikke mindst hvis de ønsker at trække tilflyttere til Midt- og Sydfyn, og et eller andet sted undrer det mig, om ikke nogle i Folketinget bør stille nogle spørgsmål til trafikministeren om, hvorvidt denne følgeton og farce er acceptabel.

To små eksempler: Lørdag den 31. Maj: 15.05 toget fra Odense aflyst totalt. Bus indsættes senere. Bliver indlogeret i gammel lilla udrangeret bus fra Kerteminde Lokaltrafik, hvor man tvinges til til at sidde i bagende solskin med fuld varme på varmeapparatet, skylight der ikke kan åbnes og nyde turen på kryds og tværs af Svendborgbanen uden nogen som helst information fra DSB andet end undskyldende resignation fra chaufføren, der gentagne gange forsøgte at få yderligere oplysning. 

I dag, mandag morgen 05.53 fra Svendborg. Vi sidder og småslumrer og får igen forkvappelse og høj puls, da togføreren undskyldende forklarer, at toget kun kører til Højby - grundet signalproblemer, men, vi kunne være helt rolige, for der var allerede bestilt taxi og bus til at føre os videre til vores destination.

Som disciplinerede mumier, der har trænet øvelsen godt, forlod alle i god ro og orden toget, idet det var tydeligt, at der ikke var en blandt passagererne, der ikke havde prøvet det før samtidig med, at damen i højtaleren højt og tydeligt lovede, at busser og taxier var på vej.

Efter at have ventet nogen tid uden, at hverken bus eller taxi dukker op, var det interessant at observere os mumier finde mobilen frem, ringe til arbejdspladsen, hvor første stikord var "Svendborgbanen". Det unødvendiggjorde længerevarende undskyldende forklaring om, hvorfor vi lige igen ikke mødte på jobbet rettidig.

Heldigvis blev vi reddet at lokaltoget fra Ringe, der pludselig dukkede op og transporterede os resten af vejen til Odense, idet de lovede taxier og busser til os, der var strandet i Højby, aldrig dukkede op.

I hast forlader vi Svendborgbanen samtidig med, at den indbydende damestemme sødt og venligt oplyser, "at DSB håber, at alle har haft en behagelig rejse".

Problemer igen, igen...

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce