AUKTION: Fhv. finansminister Thor Pedersen udtalte på et tidspunkt, at Danmark kunne købe hele verden. Det har vi endnu ikke set i virkeligheden - måske godt for det - tænk på alle de tørklæder vi så kunne få ansvaret for ...

Men partiet Venstre er meget glad for køb og salg. Så derfor er hele Danmark i stedet for sat til salg som det næste bud til en ny liberal dagsorden. Privatejede virksomheder eller kapitalfonde skal kunne byde ind på alt offentligt arbejde. Alt, hvad der i dag er offentligt ejet, skal på auktion - rub og stub.

At jeg skriver dette skal læses ud fra, at jeg er ansat i en virksomhed, som har været sat til salg for flere år siden, og som en kapitalfond har fået del i: Post Danmark.

Med det kendskab, jeg har til sådant et salg af offentlig virksomhed, og ligeledes til det, som borgerne har fået at oplevelse af., så kan jeg kun sige: Tænk jer om næste gang, vi skal vælge nye politikere til Folketinget.

Post Danmark har vel om nogen været ramt af dårlig service efter salg til en kapitalfond - det er i hvert fald det, jeg har kunnet læse og se i diverse nyhedsmedier. Som ansat i Post Danmark kan jeg desværre kun berette om forringede arbejdsvilkår for de ansatte og forringet service for postmodtagerne. Er det dét, vi gerne vil opnå ved salg af offentlige virksomheder? Du kan være med til at afgøre det ved næste valg!

Sten Lolk Larsen, Drejøvej 10, Svendborg