Af: Ernst Nielsen, Skovsangervænget 3, Odense NV

Navnet Postnord kan få minderne frem hos borgerne rundt i landet. Nu skal vi jo se positivt på tingene. Det kunne have været værre.

Nu er der en professor, som i sin visdom synes, vi skal betale mere, hvis vi skal sende et brev til Jylland.

Vi lever forhåbentlig i et demokratisk samfund, hvor man ikke skal straffes, fordi man bor et bestemt sted i Danmark. Mine erfaringer med Postnord gjorde, at min julepost til udlandet blev afsendt fra Flensborg, da jeg alligevel var på de kanter.

Et brev til det sydlige Tyskland såvel som i Nordtyskland kostede 60 cent. Et tilsvarende brev til Holland kostede 90 cent. Til oplysning vil Postnord have 28 kroner pr. brev at sende til Tyskland og Holland. Alle breve afsendt 20. december nåede frem inden juleaften. Tak.

Til sammenligning blev et tilsvarende jule- og nytårskort afsendt fra Holland 28. december og var 11 dage undervejs inden det lå i vores postkasse. Man kan jo ikke lade være med at tænke på, havde det dog ikke været bedre at slå sig sammen med Deutshe Post.