Positivt hovedindtryk

Kurt Ravnkilde

Positivt hovedindtryk

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

solgården

Min kone var på aflastning på Solgården i Odense i uge 42, da jeg havde behov for at komme lidt væk fra dagligdagen med min ægtefælle bundet til kørestol og dagligt hjælp fra hjemmehjælpen.

Dagen før tog jeg sammen med hende ud til modtagelsen der. I dagene forud havde jeg - følte jeg - meget grundigt orienteret kontaktpersonen, der var sygeplejerske, om, hvad min kones handicap var, og en af hjemmehjælperne havde samvittighedsfuldt pakket nødvendigt tøj, medicin og andet nødvendigt for et sådant ophold ned. 

Vi blev godt modtaget. Min kones situation og andet blev talt grundigt igennem. Oplysninger blev nedskrevet som svar på en række standardspørgsmål.

Da jeg besøgte hende efter hjemkomst, oplevede jeg en stor imødekommenhed og venlighed, og at der blev reageret ret hurtigt på min kones opkald.

Så godt så langt - det så ud til at have været et godt ophold for min svage kone. Men da det allerede søndag tydede på, at min kone igen var ved at blive manisk, som jeg hørte om mandag telefonisk, må jeg erkende, at der skete svigt.

Den situation evnede man ikke at tackle professionelt. Alene det, at personalet beskyldte min kone for at være dement, tyder på manglende viden og erfaring om sygdommen.

Set i bagklogskabens lys, så burde jeg tydeligt have gjort opmærksom på, at distriktspsykiatrien ikke har hverken aften- eller weekendåbent. Jeg forstår derfor ikke, at man ikke tilkaldte en vagtlæge, der kunne vurdere, om der var belæg for at komme til psykiatrisk skadestue, som man så henvendte sig til.

Efter direkte henvendelse til sidstnævnte kontakter man Falck på trods af, at jeg oplyste, at vi havde abonnement med mulighed for liftbus, så min kone kunne blive transporteret dertil i sin kørestol.

Min søn måtte så køre denne og hele bagagen derind i sin lille bil for dagen efter, da det viste sig at være delvis falsk alarm, at køre den tilbage igen. 

Da vores hovedindtryk af Solgården ellers er positivt, som vi meget gerne igen vil bruge, så er det nødvendigt næste gang, at jeg grundigt nedskriver til mindste detalje, hvad de skal gøre, og jeg skal også nok sørge for ekstra PN-medicin.

Den manglende professionalisme har ikke forskrækket os.

Positivt hovedindtryk

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce