Politik. Undskyld, jeg gentager mig selv

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Morten Work Clausen, Svendsagervej 35, Odense NØ
Billede
Debat. 

Politiske floskler flyver gennem luften i disse dage. Desværre er virkeligheden langt mere alvorlig for mange danske familier end ensformige valgkampstaler, der rammer ved siden af den virkelige - virkelighed.

Bag politikernes spin er gemt misbrug for milliarder af skatteborgernes penge. Om det er Frederiksen eller Løkke, der sætter sig i Statsministeriet efter valget, har ingen betydning. "Kernen i træet er ved at rådne". Spørgsmålet er, i hvilken hastighed det vil ske?

Afgifter og skatter, stigninger på fødevarer, råvarepriser der eksploderer mellem hænderne på folk, er ved at ruinere borgerne.

Politikerne reagerer desværre ved at gøre tingene værre - ved at forringe. Vi skal åbenbart helt ned med nakken.

Skattekroner, som går til bureaukrati, undersøgelser, advokater og revisorer. Grupper med "snabelen" placeret de rigtige steder må nyde godt af at score kassen hver til den første, pga. politikernes passivitet.

Nej - der er ingen grund til at spare på velfærdsydelserne.

Multinationale selskaber, som ikke betaler skat. Grådighed blandt ledere. Banker der misbruger indskyders tillid på det groveste. Børsspekulation. Misbrug af EU-midler. Offentlige anlægsprojekter der løber løbsk. Fællesindkøb der fordyrer tingene. Politikeres bestyrelsesposter. De frie markedskræfter, der viser sig at gøre tingene dyrere (f.eks. el-markedet).

En holdningsændring skal til ude i vælgerforeningerne. Farvesammensætningerne skal nedbrydes. Man tror, det hele er en fodboldkamp, med et rødt og et blåt hold.

En eksamen fra et universitet i statskundskab er ikke nok. Ej heller en fortid i en politisk ungdomsorganisation - eller at man er barn eller barnebarn af kendte politikere. Mennesker udvikler sig, men det halter gevaldigt i de politiske kredse.

Så, nej - der er ingen grund til at spare på velfærdsydelserne.

I valgkampen ser vi landets store tv-stationer. På bedste klodsede facon analyserer de debatten til døde, med meningsmålinger og politiske kommentatorer. Det er, som om man tror, folk ikke kan tænke selv. Det gør, at tingene bliver ensformige og minder om en rigtig dårlig film.

Man skylder derimod danskerne at gøre sit arbejde hele vejen rundt. Nu da danskerne betaler licens, multimedieskat, og ikke at forglemme de dyre tv-reklamer, finansieret via varerne på hylderne i supermarkederne.

Kære politikere, der er rigeligt at tage fat på, hvis I gider. Start med at afvikle vores bureaukrati, så er de første 20-25 milliarder hjemme. Og tag så det ansvar, I hævder, I gør, for det gør vi andre.

Nej - der er ingen grund til at spare på velfærdsydelserne - vel?

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce
Annonce