fionia park

Min nabo tager ofte til fodbold på Fionia Park sammen med sine tre børn. Søndag inviterede han også mig med til kampen mod AGF.

Vi var fremme ved stadion omkring 15.15 og gik ind i køen. Af en eller anden grund, som jeg ikke kender, var der kun ét billethul i gang, selvom der var tre i skuret. Køen bevægede sig ekstremt langsomt, og da klokken var omkring 16, var køen stadig meget lang, og vi var ikke specielt begejstrede for OB's organisatoriske evner på dette tidspunkt.

Pludselig kom en ung mand farende - tydeligvis fra OB, da han var iført den obligatoriske mørke habit, hvide skjorte og gule slips - og med et smukt hørgult hår med masser af gele, så det rigtigt kunne stå fint op - håret altså. Endvidere var han "iført en udpræget arrogant stil og nedladende stemmeføring", men om det sidstnævnte er en del af OB's dress code ved jeg naturligvis ikke. Det kan jo også bare være noget, han selv synes, han må have for at understrege sin betydning.

Han henvendte sig til den forreste ende af køen og sagde, at der var åbnet "et hul" mere ved indgangen. Min nabo kommenterede, at det var for dårligt, at der ikke var åbnet nogle flere billetluger, når alle kunne se, at der var alt for mange i køen til, at alle kunne komme ind inden kampstart.

Den velklædte unge mands reaktion på kritikken var at fortælle min nabo, at han ikke kunne komme ind, og i øvrigt havde de været der fra klokken 13, så vi kunne jo bare være kommet noget før.

Det er selvfølgelig rigtigt, at vi bare kunne være kørt hjemmefra klokken 12, så havde vi sikkert kunnet komme ind til kampstart i stedet for først et kvarter inde i kampen, men det kunne han jo have fortalt på så mange andre måder uden at behøve at fornærme og true folk.

Min pointe er bare, at hvis den pauseklovn, der optrådte her, viser niveauet på medarbejdere i et foretagende, der bryster sig af at være professionelle, så er jeg glad for, at jeg ikke kommer hos amatørerne. Men samtidig må man naturligvis medgive, at der er god plads til forbedringer - endda rigtigt god plads.

P.S.: Min nabo kom ind at se kampen.
  • fyens.dk