Pia Kjærsgaard glemmer konsekvenserne

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

TILKNYTNING: Utroligt. I Fyens Stiftstidende 26/07 læser jeg Pia Kærsgaards læsebrev om24 års reglenJeg havde aldrig forestillet mig selv sige det - men jeg er fuldstændig enig med PK om formålet med de nye familiesammenføringsregler.

Formålet er nemlig at dæmpe antallet af udlændige i Dk, og ja, målet er nået, som hun også selv giver udtryk for.

Hvad PK i sit indlæg sprang over, er hvilke konsenkvenser denne regl har givet borgerne i Danmark, hvad enten de er etniske danskere eller etniske minoriteter.

Konsenkvenserne har været en begrænsning af friheden til at vælge sine partnere samt friheden til at leve en tryg og stabil tilværelse.

Altså er der sket en indirekte umyndiggørrelse, som har betydet, at unge under 24 år må betale med deres kærlighedslivfor enbegrænsning af udlændingeantallet.

Unge under 24, som alligevel vælger at binde sig til personer uden for landets grænser, må forlade landet for at få forholdet til at fungere. Disse unge kunne have udgjort en ressource for samfundet, men vores snæverhed har oveset denne ressource, og derfor er den gået tabt.

For ikke at tale om personer over 24 år som alligevel bliver nægtet familiesammenføring, fordi tilknytningskravet anses for at være større i et andet land, selv om parret har været sammen i mange år, og der i forholdet også er børn.

Forældrenes og børnenes hverdag bliver ustabil og uden tryghed.

Vi er nået dertil, hvor de mere velstillede har betydeligt flere rettigheder i Danmark end de økonomisk svagt stillede, derf.eks. ikke har retten til at indgå ægteskab med eksempelvis en canadier eller en sudaner.

V-regeringen harbrugt loven som en løsning på problemet med tvangsægteskaber, hvilket ikke holder vand. Hvad vi har givet de unge i dag, er tvang til ikke at vælge en partner, som tilfældigvis ikke passer ind under en vis grænse.

Vi taler om 24-års reglen som et eventuelt brud på menneskerettighederne, men hvad vi ikke taler om, er de andre regler for familiesammenføringen, som det er umuligt for et "normalt" par at leve op til, med mindrede har lommerne fyldte. Og de, som ikke har det rigtige job til den rigtige løn, vil få afslag.

Vorherre bevares, jeg føler virkelig, at vi er begyndt at bevæge os flere skridt tilbage frem for at bevæge os fremad, hvor vi burde satse på det enkelte individ, samtidig med at vi tager helhedssynet i betragtning. For mig at se, bør det ikke være din pengepung, der bestemmer, hvad du får ret til, men hvad du får råd til.

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce