Papirfabrikken. Hvorfor ikke liebhaver-boliger?

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Debat. 

Liebhaver-boliger ved Dalum Papirfabrik? Nej tak, siger naboer, rådmand og borgmester i Odense og ikke usædvanligt Danmarks Naturfredningsforening - ja tak, hvis det er lejligheder i centrum af Odense og havnen.

Nu har Dalum Papirfabrik jo været et lukket industriområde i årtier. Nu er det muligt at åbne det og lave det om til et dejligt boligområde, men liebhaver-boliger må der ikke komme, siger de nævnte. Nærmeste nabo er Dalum kirkegaard - de andre påståede naboer bor oppe på Skovallèen og Fruens Bøge og Hunderupskoven, og nu vil de have deres egen "private" eng.

Jeg har altid syntes, at det er en dejlig gang- og cykelsti, vi har langs Odense Å, med et spændende kig ind til de smukke villaer og de smukke haver på den ene og et meget varieret byggeri på den anden side og ikke mindst, når vi gik ad stien igennem Zoologisk Have gratis og videre ud til engen og Skovsøen og Engen i Den Fynske Landsby. Men på den anden side af åen ude ved engen kunne jeg ikke komme, da det var Dalum Papirfabrik.

Men i den nærmeste fremtid må jeg gå eller cykle ad den sti, der bliver anlagt samtidig med at det nye byggeri af liebhaver-boliger bliver bygget. Jeg glæder mig til at kunne gå og kigge ind i de nok smukke haver og husene, når jeg går over broen fra engen og de store grønne områder ved Skovsøen og Hunderupskoven.

Og så får vi jo flere liebhavere til at bosætte sig i Odense og betale deres skat.

Mærkeligt at på den gamle Gasa-grund i Bolbro er der ingen, der kræver grønt område, selvom der netop der er langt til det nærmeste grønne område. Nu er Anker Boye jo blevet formand for boligforeningen, og han kræver ingen grønne områder og heller ikke de nærmeste naboer på Christmas Møllersvej og Stadionvej.

Tænk på hele Odenses ry og ikke kun på jeres "eget" grønne område. Glem Danmarks Naturfredningsforening - ifølge dem skal alt jo være grønne, fredede naturområder og intet andet og slet ikke landbrug m.v.

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce
Annonce