TV-LICENS: Efter at have skrevet om TDC KABEL TV's priser og TV 2's seneste påfund med etablering af TV 2News har der i et par læserbreve været et par ret vrede kommentarer.

Chresten Wang skriver 26/12 bl.a. om TV 2 News, at der efter hans mening i høj grad er brug for denne kanal. Det er interessant, at avisens lederskribent samme dag citerer TV 2-direktør Per Mikael Jensen for en udtalelse om, at der er ingen grænse for hvilke medieplatforme, der skal satses på, og lederskribenten spørger: "Hvor går grænsen for statens opgaver?"

Poul Erik Olesensynes (27/12) åbenbart, at overdrivelse fremmer forståelsen, når han mener, at jeg ca. en gang om ugen skriver om TDC. Kan det skyldes, at Olesen læser de samme "gamle" aviser igen og igen?

Olesen vil gerne vide, hvad jeg betaler for kabel tv. Jamen værsgo' - regningen lyder lige nu på 975 kroner i kvartalet, og både Olesen og jeg har - endnu - formentlig råd til at betale, men desværre er der mennesker med små indtægter, som får ondt i budgettet, når prisen stiger med en fart, som hele tiden overhaler indtægterne. Det kan næppe falde mange for brystet, at der bliver gjort opmærksom på et problem af denne art.

I øvrigt har flere af TV 2's nyere kanaler, som "Charlie" og "Film" svært ved at udfylde sendetiden. Det viser sig ved, at man sender de samme film igen, igen og igen, og som forbruger er det ærgerligt at betale for den samme vare adskillige gange.

Jeg er spændt på, hvad det koster at se tv, inden året er omme. Det vil jeg næppe undlade at kommentere, men ikke en gang om ugen, og heller ikke en gang om måneden, men heldigvis er der ikke forbud mod at forholde sig til et emne, som vedrører mange forbrugere - måske oven i købet de fleste.
  • fyens.dk