Af: Per Hovgaard, Niels Bohrs Vej 28, Viby J.

Medier: Fredag den 8. december stod at læse i avisen Danmark, at Jysk Fynske Mediers chefredaktør Troels Mylenberg har sagt sin stilling op med begrundelsen, at han er blevet overflødig.

For første gang nogensinde er jeg enig med Troels Mylenberg.

Som abonnent af Aarhus Stiftstidende (som er en del af Jysk Fynske Medier) igennem de sidste 56 år, blev jeg glad, da jeg første gang mødte det tillæg, som avisen bragte dagligt, der hedder Danmark og som blandt andet giver plads til udenlandsstoffet.

Kort tid efter, at avisen Danmark var blevet et dagligt indlæg, begyndte det skrevne i denne avis at virke mere og mere irriterende og nepotistisk.

Disse kendsgerninger var den nu afgåede chefredaktør Troels Mylenberg et næsten dagligt bevis på, og hvor har han skrevet meget irriterende vrøvl.

Når man så oveni lægger, hvad avisen Danmarks øvrige ansatte journalister byder betalende abonnenter på - ja, så mener jeg ikke adm. direktør Jesper Rosener behøver bevæge sig så langt for at opdage, hvor han og ejerne af JFM kunne spare en masse penge.

Der kunne spares oceaner af penge ved at udeholde de mange såkaldte "eksperter", som består af gengangere dag ud og dag ind, der meningstilkendegiver over oceaner af avisens sider. Her må virkelig kunne spares mange penge, og ekspertmeningerne tages fra såkaldt almindelige debattører, der ikke har store muligheder for at komme i avisen med deres meninger, simpelthen på grund af dårlig ledelse blandt avisens topchefer

Jeg begriber ikke at en avis som avisen Danmark kan skamme sig til dag ud og dag ind at bringe hele og halve sider med, hvad avisens egne medarbejdere mener om dette eller hint.

Det værste eksempel på nepotisme og magtmisbrug leverer avisen Danmarks opinionsredaktør Henrik Sejerkilde, når han enten i helt portræt eller henslængt i en "rød stol" fortæller læserne, hvad han mener om ting og sager og om omslaget på bøger, og det gør han mange gange om måneden i både hele og halve sider, og hver gang  på bekostning af, at mit tilsendte til avisen ikke kommer med, og sådan er det gang på gang.

Mange gange samme dag, som redaktør Henrik Sejerkilde har sine meninger med, fyldes der op, igen over hele og halve sider med, hvad avisens medarbejdere på topplan mener om tingene. Ekspertgengangere, der rager meningsplads til sig hver dag og hver gang på almindelige debattøres bekostning. Vi bliver bare smidt i papirkurven, så avisens egne og de betalte eksperter kan få luft.

Avisen har et kæmpeproblem som hver dag berører rigtig mange af avisens abonnenter, der indsender debatstof. Det sker, at os, der bliver "bagrendt", taler sammen, og vi er grundigt trætte af avisens nepotisme, og ligegyldighed overfor borgernes ytringsfrihed.